top of page
Search

פחד אלוהים


מה אתם אומרים על המצב היום? פחד אלוהים. אנו ההורים נמצאים במצב של דאגה תמידית לילדינו, לעיתים אנו חרדים, לחוצים, מרגישים שנלקחה מאיתנו השליטה.

איך משפיע עלינו הלחץ הזה על התנהגות האכילה? האם אנו אוכלים יותר? אוכלים ללא חשיבה? איך הלחץ והדאגה משפיעים על התנהגות האכילה של ילדינו? מה ניתן לעשות כדי למזער נזקים?

מצב של סטרס וחרדה משפיע על התנהגות האכילה שלנו, חלקנו נוטים לאכול ללא חשיבה ובקרה, האוכל מרגיע אותנו, מחבר אותנו לקרקע, כאילו מחזיר לידינו את השליטה. חלקנו, לא מסוגל להכניס דבר לפיו, כאילו הפחד והלחץ ממלאים את כולו ולא נשאר מקום להכניס עוד משהו לגוף.

שני מצבי ההתמודדות נראים כביכול שונים זה מזה, אך שניהם מאופיינים כאכילה רגשית.

אותו הדבר בדיוק חווים ילדינו, שימו לב איך מגיבים ילדיכם למצב? האם הם מתעלמים ממנו? האם הם פוחדים וחוששים?

דווקא בתקופה קשה זו, אתם יכולים ללמוד על התנהגות האכילה שלכם ושל ילדיכם, להבין איפה נמצאות נקודות החולשה שלכם ולדייק בהבנת העוגנים שלכם.

ההצעה שלי:

שבו לרגע, קחו מספר נשימות ארוכות, שאלו את עצמכם האם אתם יכולים לשנות משהו במצב? את המצב הבטחוני אינכם יכולים לשנות. מה ביכולתכם לשנות? מה ירגיע אתכם ויתן לכם תחושת ביטחון? אולי להוסיף שומר לגן/לביה"ס, אולי להמצא יותר בבית מאשר בחוץ בתקופה הזו. (אפשר להזמין חברים הביתה).

נסו לדייק בתחושה שלכם. מה אתם מרגישים? פחד, חרדה, או אולי רק חוסר שליטה. מה יחזיר לכם את הביטחון? שיחה עם חברה טובה, הוצאת אנרגיה ושחרור מתח בספורט, אולי תחליטו שמה שעוזר זה לאכול, גם זה בסדר.

האכילה הרגשית לרב מופיעה בילדות, בסיטואציה שבה הילד מרגיש חוסר יכולת להתמודד. האכילה הרגשית היא חיובית, אל תכעסו עליה, היא באה להגן עליכם. היא הגיעה כדי להחזיר את הביטחון לחייכם.

עכשיו הסתכלו על ילדיכם, שוחחו איתם, שאלו אותם מה הרגשתם לאור המצב, עיזרו להם להביע את רגשותיהם, למדו אותם להכיל אותם, יש מצב שתוכלו למנוע מהם את האכילה הרגשית ואם לא הצלחתם ואתם מבחינים שהיא קיימת כבר, נסו לנווט אותה למאכלים בריאים יותר, כדי למזער נזקים.

במקרה שאתם צריכים עזרה בהתמודדות עם אכילה רגשית, אני כאן בשבילכם.

שיהיה לנו המשך שבוע רגוע ושקט.

נ.ב בתחילת נובמבר מתחילה הסדנה "הסוד להצלחה" – תזונת ילדים

כדי לקרוא עןד על אכילה רגשית היכנסו ל: איך הצילה אותי האכילה הרגשית?


11 views0 comments
bottom of page