top of page
Search

למה כל כך קשה לאכול בריא היום

Updated: Jan 28, 2020


איך יכול להיות שפעם, כשהחלטתי שאני רוצה לאכול בריא יותר, היה לי יותר קל? הייתי עורכת קניות, מבשלת את האוכל הבריא שברצוני לאכול, מרגישה קלילה, רגועה. הייתי אוכלת מה שאני רוצה בהנאה ובכיף ואפילו הייתי יורדת במשקל.

מה בעצם השתנה?

בעידן השפע של היום, לא משנה היכן אהיה, אני מוקפת בג'אנק. אני הולכת לקניות, המדפים מלאים באריזות מפתות עם תמונות מושכות, שמספיק שהגעתי בשעה שאני מעט רעבה או שאני טרודה במחשבות, אני מוצאת את עצמי מכניסה לעגלה דברים מיותרים, שבסופו של דבר יגיעו לאחת הפיות בביתי ויפגעו בבריאותי.

כשאני מספיק חזקה ובוחרת באוכל הבריא, אני רואה שהוא הרבה יותר יקר ואז לעיתים אני חוזרת לדרכיי הישנות.

אני יושבת לראות טלוויזיה כדי לא לחשוב קצת ולהירגע, התכניות השופעות אלימות מכניסות אותי לסטרס, החדשות מעציבות אותי, הפרסומות מפתות אותי, תכניות הבישול גורמות לי לחשוב על אוכל כל הזמן. בסופו של דבר, אני מוצאת את עצמי מחפשת מה להכניס לפי, ומכיוון שאיני רעבה, אני נמשכת לאוכל שיהיה לי קל לאכול אותו, כמו ממתקים וג'אנק שגורמים לי לאכול עוד ועוד.

אני רוצה לצאת עם חברים, לבלות, להשתולל. הם רוצים לצאת למסעדה לבר לבית קפה, אני רוצה או לא רוצה, כשאני לא חזקה מספיק ומי כמוני יודע שיש ימים רבים כאלה. אני מוצאת את עצמי אוכלת וטועמת דברים שבכלל זה לא הזמן המתאים לאכול אותם.

אני מארחת בביתי ואז אני חושבת לעצמי, מה לא אכין אוכל מפנק ומשמין, אני רוצה שהחברים, או המשפחה שמגיעים יצאו מרוצים ולא יתבאסו. מה אני אתן להם לשתות מים ולא מיצים ממותקים או קולה? מה הם בעונש? אני מוצאת את עצמי קונה משקאות מתוקים, אופה עוגות שמנות ומכינה מאכלים מזיקים. האורחים אוכלים והולכים. מה עושים עם המיצים והעוגות וכל האוכל שנשאר? זורקים? חס וחלילה, חבל... אחד מבני הבית דואג לאכול אותם. הילדים שותים את המיצים עתירי הסוכר, אני מיישרת את העוגה כל 5 דק ובעלי מצטרף לחגיגה.

איך אפשר לצאת מהמעגל הנוראי הזה שפוגע בבריאותנו יום אחרי יום? איך זה שיותר ויותר ילדים חולים בסוכרת סוג 2 (מחלה של מבוגרים) מה עושים?

דבר ראשון והכי חשוב היא ההבנה שאפשר גם אחרת ושאפשר ליהנות מאוכל בריא:

מי שעורך את הקניות לבית, הוא זה שמחליט איזה מזון להכניס לביתו. ללכת עם רשימה מדויקת לקניות, להעדיף מכולת או סופר קטנים, בסופרים הגדולים ללכת רק במעטפת החיצונית שם ממוקם האוכל היותר בריא. לקנות שפע של פרות וירקות צבעוניים שיפנקו את המשפחה.

להמעיט בצפייה בטלוויזיה, לצאת עם חברים לרקוד, לבחור במסעדות את האוכל הבריא יותר ולהגיע למסעדה כשאני שבעה, כמובן שפעם בכמה זמן זה בסדר לאכול במסעדה.

כשאני מארחת, להבין שגם האורחים שלי מעוניינים לאכול בריא יותר ושהם יוקירו תודה בסוף הערב אם אדאג לבריאותם.

בקרוב אני יוצאת עם סדנה לאימהות: איך להפוך את הבית לבריא יותר בהנאה ובכיף ומבלי ליצור התנגדויות, פרטים בהמשך.

נ.ב: הצלחה שלי השבוע בסופר: בני בן ה12 הגיע איתי לקניות וביקש קורנפלקס, מהסוג הגרוע ביותר כמובן. מיותר לציין שהוא אלוף במשא ומתן: "אימא, יש מבצע, מאוד כדאי לקנות" "אימא, מה את אומרת? בא לך לפנק אותי?" "אימא, אני אוכל רק כוס ביום" "תראי איזה יופי אני עוזר, לא מגיע לי פרס?" ועוד... כל המשפטים היו מלווים בחיוך המקסים שלו ובחיבוקים ונשיקות ממנו (הוא בגיל שהוא לא מוכן לחיבוקים ונשיקות) הוא גם היה מאוד אסרטיבי וכל פעם כשלא הסתכלתי לרגע בעגלה, הוא הניח 2 קופסאות של קורנפלקס בתוכה. מצאתי את עצמי במהלך הקנייה, מוציאה לפחות 5 פעמים את הקופסאות מהעגלה, אפילו בקופה. ואז אמרתי לו לך תביא שוקולד למריחה כדי שיהיה משהו מתוק בבית והוא ענה לי "אם לא קנינו קורנפלקס אין צורך בשוקולד למריחה" ניצחון כפול שלי. ממש נחת. (היה קשה, אבל משתלם).

מוזמנים לראות מה אני עושה עם הילדים כדי להביא אותם לאכילה בריאה בהנאה ובכיף, היכנסו לקישור: לחץ כאן


50 views0 comments
bottom of page