top of page
Search

מה כל אמא צריכה

Updated: Jan 28, 2020


אז מה בעצם כל אמא צריכה? מה חשוב לך בחיים? כל הזמן את במרדף,

את רוצה להצליח בעבודה, את רוצה להיות אמא טובה, את רוצה להיות אישה למופת, את רוצה להיראות טוב ולהרגיש סקסית, את רוצה להיות בת מסורה להורייך, אחות אוהבת לאחייך וכו' אני יכולה להמשיך עוד ועוד... התעייפתי... נגמרו לי הכוחות רק מלחשוב על זה.

אני חושבת שאני (וגם את) בסך הכל רוצה קצת שקט, שלווה, להיות נינוחה, להרגיש שלמה, אהובה, לאהוב את עצמי ואת הסובבים אותי, לקבל את עצמי כמו שאני, כשאני מודעת לחוזקות ולחולשות שלי.

כשאני רגועה ונינוחה, כל הבית רגוע ונינוח, השמיים הם הגבול, אני מצליחה לנהוג בשלווה ומתוך בחירה, אני יכולה להשיג כל מה שאני רוצה (טוב נו, כמעט הכל).

אז איך בעצם אפשר להיות רגועה, שיום אחרי יום, אני נלחמת להשיג את מה שאני רוצה? נלחמת בעבודה לפעמים, ובעיקר בבית עם הילדים?

נלחמת שיכינו שיעורים, נלחמת שיפסיקו לריב, נלחמת שיסדרו את החדר,

נלחמת שיפסיקו לאכול ג'אנק וממתקים ,נלחמת שיאכלו מזון מגוון ובריא.

ביום שהחלטתי להפסיק להילחם, חיי השתנו. כי הרי במלחמה תמיד גובים מחיר כבד ואפילו הצד המנצח מפסיד משהו בדרך לניצחון.

אנחנו מבזבזות זמן רב ואנרגיה עצומה, על הכנת מאכלים שונים ומגוונים

שהילדים לא אוכלים. על הרצאות, שיחות עם הילדים והסברים על חשיבות התזונה לבריאות. יום אחרי יום אנו ממשיכות באותה דרך וכועסות על הילדים שאינם מפנימים את המידע ושאינם עוזרים לנו בתהליך.

פתאום, נפל לי האסימון, הגיעה אלי תובנה חשובה. אפשר גם אחרת:

ילדים מעצם היותם ילדים, לא מתעניינים בבריאות, לעיתים אפילו יפעלו בניגוד להצעתי, לא בגלל שהם נגדי, אלא בגלל היותם ילדים, הם פשוט נמצאים בתהליך של למידה, של בדיקת גבולות.

לעומת זאת, גיליתי שהרבה יותר קל להם לעשות כרצוני, אם הדבר נעשה דרך חווייה וכיף, דרך העצמה ואהבה.

אתן מכירות את זה שהאוכל אצל השכן טעים יותר?

כשהייתי ילדה, הילדים של השכנה היו עולים כמעט כל יום לאכול אצלנו צהריים, היה לנו מאוד כיף ביחד. אמי היקרה ז"ל סיפרה שילדיה של השכנה לא הסכימו לאכול את האוכל שאימם בישלה ותמיד היו אומרים שהאוכל של השכנה אילנה הכי טעים.

כשגדלנו, גילו לנו את הסוד, נכון שאמי ז"ל היתה מבשלת מטעמים, אבל השכנה היתה כל בוקר מעלה גם את הסירים שלה אל אמי וכך ילדיה מבלי לדעת אכלו את האוכל שלא הסכימו לאכול בבית.

גם ילדיי היום, לפעמים מתנסים במאכלים חדשים דווקא כשהם מתארחים אצל חברים או משפחה, יש משהו בחווייה, בחברה השונה שמביא את ילדינו לטעום דברים חדשים בבית אחר.

רוצה להבין איך עזרה לי האכילה הרגשית? מוזמנת להיכנס לקישור:

http://www.play-healthy.co.il/#!איך-הצילה-אותי-האכילה-הרגשית/cf5v/55c8614a0cf232fa510eafaa

רוצה לדעת איך הפכתי מילדה רזה לילדה בעלת עודף משקל? מוזמנת להיכנס לקישור:

http://www.play-healthy.co.il/#!איך-הפכתי-מילדה-רזה-לילדה-בעלת-עודף-משקל/cf5v/55c85b610cf2929683f34e16


20 views0 comments
bottom of page