Search
  • ליאת יהושע

שאלון על תזונתו של ילדך – האם הוא אוכל נכון?


במענה על שאלון זה, תקבלי תשובה לגבי התנהגות האכילה של ילדך. האם התנהגות האכילה שלו מקדמת את בריאותו, משפרת את מימוש פוטנציאל הגדילה שלו ומפחיתה את הסיכוי להפרעות אכילה בעתיד, השמנת יתר ועוד.

1. האם ילדך אוהב לאכול ירקות ופירות?

א. אף פעם לא שאלתי אותו.

ב. ילדי לא אוהב לאכול ירקות ופירות.

ג. ילדי אוהב לאכול 2-3 מינים של ירקות ופירות. (לדוגמה: רק מלפפון ותפוח).

ד. ילדי אוהב מגוון רב של ירקות ופירות, אבל לא את כולם.

ה. ילדי זולל בהנאה ירקות ופירות.

2. האם ילדך אוכל לפחות 3 סוגים שונים של ירקות/פירות ביום?

א. אני אף פעם לא מציעה לבני לאכול ירקות ופירות.

ב. ממש לא.

ג. לעיתים רחוקות.

ד. לעיתים קרובות.

ה. כל יום.

3. האם ילדך מנשנש בהנאה ירקות ופירות?

א. אף פעם לא הצעתי לו לנשנש ירקות ופירות. לדעתי מנשנשים ממתקים.

ב. ממש לא.

ג. לעיתים רחוקות.

ד. לעיתים קרובות.

ה. ילדי מנשנש בהנאה ירקות ופירות כל יום.

4. האם ילדך מסרב לטעום מאכלים חדשים?

א. אני לא מציעה לו מאכלים חדשים לטעימה.

ב. ילדי אינו מוכן להתנסות ולטעום מאכלים חדשים למרות שאני מציעה לו כל הזמן להתנסות.

ג. הוא מוכן לטעום רק ממתקים חדשים.

ד. אם המאכל החדש נראה לו, הוא יטעם אותו.

ה. ילדי טועם כל דבר חדש, ואח"כ מחליט אם הוא אוהב או לא אוהב.

5. האם ילדך מראה העדפה למזון מסויים?

א. אצלנו בבית התזונה מורכבת בעיקר מפחמימות: אורז, צ'יפס, פסטה.

ב. ילדי אוכל כל יום את אותו האוכל.

ג. ילדי אוכל פחמימות פשוטות בעיקר, כל יום משהו אחר (אורז, תפו"א, פסטה).

ד. הארוחות של ילדי מורכבת מפחמימות, חלבונים ושומן (שניצל וצי'פס, אורז וקציצות, פסטה בלונז).

ה. ילדי אוכל בצורה מגוונת: פחמימות, חלבונים, שומנים, ירקות ופירות.

6. האם ההתנהגות של ילדכם משבשת את הארוחה?

א. אנחנו לא יושבים לארוחות בבית, כל אחד אוכל כשבא לו.

ב. הארוחות משתבשות כל יום עקב התנהגותו של ילדי. (הוא קם מהשולחן, אינו מוכן שיהיו מאכלים שאינו אוהב על השולחן)

ג. לעיתים קרובות.

ד. לעיתים רחוקות. (פעם בשבועיים-שלוש)

ה. כמעט ולא.

חישוב הניקוד: כעת חשבו את סך סכום הנקודות לפי:

א'-1,

ב'-2,

ג'-3,

ד'-4,

ה'- 5.

תוצאות השאלון:

6-9 נקודות - התנהגות האכילה של ילדך לקוייה, דבר העלול לפגוע ביכולת הלמידה שלו ובהתפתחות וצמיחה תקינים. התנהגות אכילה זו ניתנת לשינוי ע"י חשיפה גדולה יותר לאוכל בריא, על ידי הצבת גבולות לתזונה בריאה לכל בני הבית ובעזרת למידת כלים הפשוטים ליישום, שיחסכו בעתיד מבני משפחתך, בעיות בריאותיות, הפרעות אכילה והשמנה. בהצלחה!

10-18 נקודות - התנהגות האכילה של ילדך לוקה בחסר, התנהגות זו גורמת לשיבושים סביב שולחן האוכל, למלחמות יומיומיות שלך עם הילד בנושא התזונה. סביר להניח כי התנהגות זו גורמת לך הרגשת תסכול וחוסר שביעות רצון ממצב האכילה של הילד, ולעיתים משאירה אותך חסרת אונים אל מול נושא האכילה. המלצתי לך היא: רכשי ידע חשוב ליישום בנושא, למדי איך לנטרל את התנגדויות ילדך לאוכל הבריא והקני הרגלים חדשים ובריאים לכל בני ביתך דבר שיפחית בעתיד התעסקות מיותרת בנושא הבריאות, התזונה והמשקל. בהצלחה!

19-22 נקודות - התנהגות האכילה של ילדך סבירה, לעיתים התנהגותו סביב הארוחה משביעת רצון ולעיתים מוציאה מהדעת. אפשרי לחיות עם התנהגות זאת. עם זאת, יש עדיין מקום לשיפור. במידה ואת מעוניינת לחיות בשקט שלך ולהפסיק להיות מוטרדת מנושא הבריאות והתזונה של ילדך. המלצתי לך: לחדד את השכלתך בנושא, לרכוש כלים פשוטים ויישימים לשיפור התזונה של משפחתך ולחיות בהרמוניה סביב שולחן האוכל.

23-30 נקודות - התנהגות האכילה של ילדך מעולה, הוא אוכל בצורה מגוונת ובריאה, אני מעניקה לך צל"ש על הקניית הרגלים בריאים לחיים בנושא התזונה. בהקניית הרגלים אלה, את מאפשרת לילדך לנצל את יכולת הלמידה שלו בצורה מיטבית, לממש את פוטנציאל הגדילה שלו במלואו ולחיות חיים בריאים לאורך זמן. כל הכבוד!

תודה רבה לכל ההורים שהקדישו מזמנם וענו על השאלון, בזה הרגע התחלתם את שיפור התזונה של המשפחה היקרה שלכם. בהצלחה בהמשך דרככם!

מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה בעתיד, אשמח לסייע לכם בכל עת.


57 views

© כל הזכויות שמורות ל-"ליאת יהושע - יעוץ והדרכה לאכילה נכונה באמצעות משחקים"