Search
  • ליאת יהושע

העלאת ציונים בבית הספר באמצעות תזונה נבונה


מחקרים רבים מצביעים על הקשר הישיר של תזונה נבונה

ליכולת ריכוז ולמידה ולשיפור הזיכרון אצל ילדים.

ככל שנדאג שילדינו יאכלו מזון מגוון ובריא, הכולל:

פחמימות (המספקות אנרגיה למוח),

חלבונים (המשפרים יכולת ריכוז),

וויטמינים ומינרלים, כך ימוקסם הפוטנציאל הטמון במוחם,

דבר היקל על הלמידה ותוצאתו תהיה ציונים טובים יותר במבחנים.

ילדינו מבלים את מרבית שעות היום במסגרות החינוך השונות ולכן חשוב ביותר לדאוג להם לתזונה מזינה בגני הילדים, בבתי הספר, בחטיבות ובתיכונים. עלינו לדאוג לאוכל בריא ונגיש במוסדות החינוך כדי לשמור על עירנות הילדים בזמן הלימודים וזאת כדי למקסם את יכולת הריכוז, הלמידה והזיכרון בשעות הלימוד.

להלן רשימת מאכלים התורמים להעלאת הציונים ורצוי שיכללו בתפריט של ילדינו בזמן הלימודים:

  1. ירקות ופירות מחמשת הצבעים: ירוק, אדום, לבן, כתום וסגול, הם מקור מצויין לוויטמינים ולנוגדי חמצון. צריכתם באופן קבוע מונעת נזקים למוח וממקסמת את יכולתו.

  2. ירקות ופירות ממשפחת הצבע הסגול כמו: פרות יער, אוכמניות, סלק, ענבים וכרוב סגול, שומרים על מוח צעיר ועל בריאות המוח. הכרוב הסגול גם מאפשר יכולת למידה טובה ומשפר את הזיכרון.

  3. מזון המכיל וויטמין B12, וויטמין C וחומצה פולית חיוני לילדים. כל אלה שומרים על רמת ערנות ותקשורת טובה ועל העברת מידע תקינה. (תפוז, קלמנטינה, פלפלים, כרובית, תות שדה, קיווי, ברוקולי ועגבנייה מכילים וויטמין C. בננה, בשר, ביצים, מוצרי חלב, דגי ים ואורז מכילים וויטמין B12 ורצוי שיכללו בתפריט).

  4. רמת ברזל גבוהה מביאה לשיפור תהליכי למידה וזיכרון (צימוקים, אפרסמון, פטרוזיליה, פטריות, תפו"א, שמיר, סלק, שעועית אדומה/לבנה, עדשים, קינואה, לחם מלא וגריסים, בשר אדום, עוף, דגי ים, אבוקדו, טחינה וביצים)

  5. אבץ חיוני לשיפור תהליכי למידה וזיכרון (גרעיני דלעת, שמרים, שעועית ירוקה, גרגירי חומוס, פופקורן, בוטנים, קקאו, עדשים, ביצה)

  6. סידן חיוני לגדילת המוח ולכן חשוב במיוחד אצל ילדים שנמצאים בתקופת הצמיחה שלהם. (ברוקולי, כרוב, שעועית, אפונה, סויה, טחינה, מוצרי חלב).

  7. אומגה 3 חשובה להתפתחות תקינה של המוח ולתפקוד המוח. (דגי ים, אגוזי מלך).

דבר חשוב נוסף שעלינו לזכור הוא: שלא מספיק לדאוג שהאוכל הבריא, המשפר את יכולת הלמידה יהיה נגיש לתלמידים בשעות הארוחה במהלך יום הלימודים. עלינו במקביל לדאוג שהילדים יתיידדו איתו ויסכימו לאוכלו. הרי אנו יודעים שאם ילדינו יסרבו לאוכלו, כאילו עמלנו לחינם. עלינו לשלב בתוכנית לימודי החובה פעילויות המחברות את האוכל הבריא לרגשות חיוביים אצל הילדים, להעצמה ולאתגר וזאת על מנת ליצור אצלם התנהגות אכילה חדשה שתקדם אותם למקסום יכולות הלמידה ולהשגת ציונים גבוהים.

איך לידד את ילדינו עם האוכל הבריא?


0 views

© כל הזכויות שמורות ל-"ליאת יהושע - יעוץ והדרכה לאכילה נכונה באמצעות משחקים"