Search

אכילה קורונית


האם יש דבר כזה אכילה קורונית?

בהחלט יש.

לפני קריאת המאמר, נשמו 3 נשימות ובחרו מספר מ1-4, מחכה לכם מסר אישי בסוף המאמר לפי המספר שבחרתם


תקופת הקורונה עוררה אצל רבים מאיתנו פחדים מהלא נודע, חרדות, תסכול, תחושת חוסר שליטה, אי וודאות, פחד לאבד אחד מיקירנו, חוסר ביטחון, ריחוק, התכנסות, אי שקט ועוד.

כיוון שאנו במהותנו בנויים מרגשות, הדבר גורם לחלקנו טלטלה לא פשוטה, שמועצמת בהתנהגות האכילה שלנו.

חלקנו מוצאים את עצמנו כל היום אוכלים, מכל הבא ליד, בצורה לא מסודרת, ללא בקרה.

חלקנו מאבדים את התאבון ולא אוכלים כמעט כלום.

וחלקנו כדי להרגיש שהשליטה נמצאת בידינו, מרבים בספורט ואוכלים בצורה דקדקנית ומסודרת להפליא.

שני ההתנהגויות הראשונות שציינתי, מסמלות אכילה שאינה מאוזנת, שלא מקדמת את בריאותנו.

ל"שולטים במצב" אני מציעה לבדוק האם האכילה המסודרת וריבוי בספורט נובעים מהמקום של הקשבה מדויקת לגוף ולנפש בכל רגע נתון. אם כן, אתם פועלים בצורה המיטבית עבורכם.

במקרה ולא, אתם מסווים התנהגות אכילה שלא מקדמת אתכם, היא אומנם שומרת על המשקל, אך מדחיקה רגשות, פחדים, אי שקט, תסכול ועוד. המלצתי, תנו מקום לרגש, כי טבעו של רגש שמדחיקים, להתפוצץ לנו בפנים.

אז מה ניתן בכל זאת לעשות בתקופה זו למען שיפור התנהגות האכילה שלנו?

ריכזתי עבורכם מספר עצות:

1. התבוננות פנימית: עצמי עיניים, נשמי שלוש נשימות והתבונני פנימה, ללא פחד, ללא חשש, היי כנה עם עצמך, מה את מרגישה בתקופה זו? פשוט התבונני, בלי לבטל את התחושה במחשבות, בלי לנסות לשכנע אותה שאפשר אחרת.

את מרגישה, מה שאת מרגישה, אם תתווכחי עם הרגש רק תדחיקי ותעצימי אותו.

התבונני בו תוך כדי נשימה, ותסתכלי מה קורה לו.

האם הוא משנה מקום, האם עוצמתו משתנה?

כשתחליטי שהתבוננת מספיק פשוט פתחי עיניים ורשמי במחברת את כל תחושותייך,כל מה שעולה, באופן חופשי, מבלי לחשוב יותר מדי.

עשית את זה?

את מדהימה! את גאה בעצמך! טפחי לעצמך על השכם, מגיע לך, הפגנת אומץ רב.

2. חשבי על סיטואציה קשה שחווית בעבר, היזכרי בחוזקות וביכולות שלך שעזרו לך להתגבר על המצב וכתבי אותם במחברת.

כעת, התבונני בהם וחשבי, באלו כוחות ועוצמות את יכולה להעזר היום במצב הנוכחי כדי לעבור את התקופה בצורה מיטבית.

3. חבקי את עצמך בחמלה ובאהבה, כמו חברה טובה ותומכת, כמו שהיית מחבקת אדם אהוב.

4. סלחי לעצמך – ממש על הכל, על כך שאת טועה לפעמים, על כך שאת מבטיחה שתאכלי רק מה שטוב לך ולא מצליחה לפעמים, על זה שאת מתוסכלת לעיתים, על זה שלפעמים את מדוכאת, על זה שאת מרגישה לפעמים שנגמר לך הכח, על רגעי הדיכאון, על הכעס, על חוסר הביטחון, על הכל.

5. הזכירי לעצמך כמה את נהדרת – שהמשקל אינו מגדיר אותך, שהאכילה אינה מגדירה אותך. את הרבה מעבר לכל אלה:

את אמא נפלאה, את אישה חמה ואוהבת, את חברה נהדרת, את בעלת תושייה, את חייכנית, את נדיבה, את אמיצה, את חזקה, את מלאת אהבה ועוד המון דברים.

6. בדקי על מה יש לך שליטה בחיים ועל מה לא.

כשאין שליטה, פשוט תרפי, תשחררי, סלחי. למה לדאוג על מה שאת לא יכולה לעשות כלום בנוגע אליו.

אין לך שליטה על הרגשות שלך, הם פשוט עולים, לעיתים הם מובילים אותך לאכילה כמנגנון הגנה של המח, גם על זה אין לך שליטה.

לעומת זה, על הדברים שיש לך שליטה, המשיכי לעשות אותם ממקום מבין ומקבל ומודה (לא לצאת מהבית, לא לפגוש אנשים וכו'). כשאת מזהה שאת אוכלת אכילה רגשית, יש לך שליטה ובחירה מה לאכול, את מרגישה שאת חייבת מתוק, הכוונה שאת חייבת פחמימות, אנרגיה, תתאמני על לבחור במקום שוקולד ווופלים ועוגיות, פרוסת לחם מלא עם סילאן וטחינה או תמר ואגוז או בננה, שתספק לך את הצורך ותמלא את החור שנוצר.

7. מצאי דרכים להעלאת התדר שלך, לרוגע שלך – התדר של הקורונה הוא תדר נמוך וככל שתהיי בתדר גבוה, גם אם הוא יגיע לביקור, הוא לא יוכל לפגוע בך.

תהיי בתנועה, הליכה במקום, יוגה, צי' קונג, לרקוד, לצייר, לשרבט, לשיר בקול גדול, לכתוב, לצחוק, לדבר עם חברה טובה, עם אחות עם אמא.

8. בכל רגע עשי ככל יכולתך והכי חשוב זיכרי כי בכל רגע את עושה ככל יכולתך – בדרך זו, גם אם תפלי, גם אם לא היית מושלמת, את עדיין נהדרת ושלמה כי את יודעת שעשית הכי טוב שאת יכולה.

ועכשיו נחזור למספר שבחרתם בתחילת המאמר:

הקלפים נבחרו מ"סודות היער" של מיה רבינוביץ

קיראו את המסר עבורכם לפי המספר שבחרתם,

מאחלת לכולם חג פסח שמח וכשר


קלף מספר 1


קלף מספר 2



קלף מספר 3



קלף מספר 4





0 views

© כל הזכויות שמורות ל-"ליאת יהושע - יעוץ והדרכה לאכילה נכונה באמצעות משחקים"